Sunday 20 May 2012

Ayah

Aku rinduuuu ayah. Sangat-sangat rindu.


 dah hampir 5 tahun lebih ayah pergi meninggalkan kami sekeluarga. pergi menghadap Illahi. Tapi, aku masih rase macam baru semalam berlaku. setiap detik masih aku ingat lagi. Malam tadi memang rase syahdu n sebak sangat bile dengar lagu dari kumpulan Aeman ni. sebak sampai tak terkawal airair mate n air hidung. 



Kadangkadang, aku rasa jeles  bile aku dengar kawankawan aku dapat call dari ayah. cakap dengan ayah beliou.Sangat sangat sedih rase. kadangkadang aku selalu sebut ayah, ayah, ayah.supaye aku tak merase kehilangannya. time aku tulis ni, memang air mate dah keluar. huhu.

 Aku rase banyak yang aku tak sempat buat untuk ayah . Aku belum puas untuk peluk ayah, cium ayah, pegang tangan ayah, salam ayah,tengok ayah. Belum puas lagi. mase sekolah menengah dulu, kalo aku malas naek basikal ataupun rase mcam lewat,, aku akan pegi skolah dengan ayah. Sebelum turun ,aku cium tangan ayah dan ayah cium pipi aku. pastu aku turun kete n mesti aku tunggu sampai kete ayah tak lagi kelihatan. then, baru aku masuk pagar sekolah. 

Mase aku ade kem motivasi kat sekolah dulu, kalu dah abes kem, aku keluar dari pagar sekolah, aku tengok ayah dah tunggu kat depan. ayah orang first yang sampai dari orang laen.sangat suke.Then, Aku ingat lagi, mase aku matrix nogeri 9 dulu, aku balek naek bas matrix. Sampai kat terengganu dalam pukul 5 pagi camtu. aku baru bangun dari tertidur, aku tengok ramai mak ayah dah tunggu anakanak nye. aku pon cari kelibat ayah aku. tapi baru aku sedar, ayah dah tak der time tu. Aku pun call lah mak aku , cakap dah sampai. mak aku mntak pok sedare aku amek. Lastlast, aku orang terakhir yang balek. Time tu ,sangat terase kehilangan ayah.

Walaupon ayah aku muke garang, aku sayang ayah.Waloupon ayah buncit, aku sayang ayah.Walaupon ayah tak hensem , aku sayang ayah. Walaupon ayah marah aku, aku sayang ayah.Sebab , die hero aku. Ayah aku. Ayah aku hanye die. ramai cakap muke ayah aku garang tapi sebenarnye langsung tak garang. dulu malamalam , kalou aku rase nak pegi toilet dalam 2,3 pagi, aku mesti kejut ayah. ayah mesti bangun teman aku waloupun mengantuk. tunggu aku kat atas tangga rumah.waloupun aku lame dlm toilet mesti ayah stay tunggu tersengok senggok. lepas ayah dah tak der, aku cakap kat mak, "mak, kalou atul nok pegi toilet malammalam , mak teman macam ayah teman eh". 

Banyak citer pasal ayah aku nak tulis sebenarnye. Sampai ,kalo aku nak kawen nanti, aku nak cari lelaki macam ayah.kalo boleh, sejibik. Ayah lah lelaki terbaik dalam hidup aku. Aku rindu ayah.Aku sayang ayah.
Untuk sapesape yang masih mempunyai ayah, sayangilah ayah, peluklah ayah,ciumlah ayah,peganglah tangan ayah n telefonlah ayah yang menunggu kabar dari anakanaknye diperantauan.Ayah tiada gantinya.

Ayah. Atul love ayah.
Atul doakan ayah, semoga tenang disana.Al-fatihah untuk ayah. 
Ayah sentiasa dalam hati aku.

No comments:

Post a Comment