Monday 7 May 2012

aku yang noob

Selamat pagi...ok, skarang jam 2.59 a.m. tak berape nak mengantuk lagi. still fresh n standing. n I hope sampai ke Subuh.=)


Assalamualaikum w.b.t.


ok, aku sedang bertahan ni dari tidur. Sebabnye, tak nak  terlepas solat subuh.. erk, boleh lak gitu cek atul?? Ye lah, boleh je...(@__@). Sambil sambil tu,  aku buat la macammacam perkara,--> buat tutorial,  buat mind map, tengok lecture notes, bace notes untuk kelas esok, buat cookies untuk sarapan housemates pagi nanti...panaskan lauk semalam...erk,mengarut sudah. ouchiii.
ok, itu tak betul, opcoz tipu,,,terlampau baik dan rajin sangat aku tu. mesti lah aku bukak facebook, bace surat kabo, gosip2, bace belog kawan kawan...bile rase segar sikit tu, tgok lah tutorial kejap...tapi tengok je lah.erm * masuk ayak ke hape atul weh*


Erm , dalam minggu ni , dah beberapa kali terlepas subuh.. bukakbukak mata kol 7.45 a.m. Terus down. Aku bukan nya terlalu alim, tetapi I try my best to be a "pretty" muslimah. that's mean a better muslimah time by time=)  Solat 5 waktu ni adalah wajib. bukan harus . WAJIB. Menutup aurat pun WAJIB. Makan itu keperluan. *tetibe* hehe


erm. Nak kata aku tak kunci jam, opcoz i kunci. dah berulang ulang dah, dari jam 5.40 a.m, 6.00 a.m , 6.15a.m, 6.30 a.m.  tapi itu lah manusia, selalu terleka di buai syaitan. Bese la kan, ---> sambil dengar nasyid Tabuh berbunyi, Raihan..terkena beb~!!!hoho. kalo terbangun pon dalam kol 6.25 a.m gitu. terus pegi amek whuduk.. dah nak dekat syuruk.. Ni kan Sarawak, so , subuh nye awal la ckit kan dari Semenanjung n opcoz syuruk pon awal....maknenye, time syuruk kat Sarawak ni, manusia-manusia di Semenanjung baru menggeliat untuk bangun pagi, menunaikan fardhu...ye, betul, tak tipu pun..kan, kan...


huishhh..nak kate aku tido lewat,.. owh, agak lewat la ,sejak lately ini. Dalam pkul 3.00 lebih gitu..keje bertimbun timbun menghempap di kala diri sedang bersenang senang  bertungkus lumus dengan boyfriend a.k.a Final Year Project aku..aduhaiiiii...(mengeluh 5 harakat). erk.


Kadang kala , kalo aku stress duk pikir kerja yang bertimbuntimbun ni, aku try to mempositifkan diri... aku anggap this is learning of process...walopun sangat stress ok,  sangat... macam rase aku ni semut kecil di hempap kaki gajah...mak oiii...tu lah diiibaratkan.... rase nak menangis... ditambah pulak lah, start hari ni, lagi 3 weeks aku ade debate untuk project broadband aku,,dah la aku ni jenis shy shy cat .. n 2 week lagi  I have to settle down my fyp project and project Embedded system. Seriously, rase nak berdiri terbalik..macam cite meteor garden tu...supaye air mate tak menitik. haaaaa, gitu lah.. TAPI aku selalu yakin yang Allah S.W.T akan mempermudahkan urusan aku .sangat yakin. Tapi kite kenelah berusahe ork...takkan nak tunggu je kan...ok.Chaiyok Atul, gambate Atul~!! please cheers me, please.







2 comments: