Sunday 1 July 2012

Symposium FYP 2012

Assalamualaikum w.b.t

Tanggal 25 June  2012. fuhhhh lega...aku present FYP aku. tajuk aku "DEVELOPMENT OF MOBILE STORY BOOK FOR AUTISM KIDS ON ANDROID PHONE". haa, canggih tok aku nye tajuk?? tajuk je aku rase canggih tapi apps aku simple je kot..huhu...arghhhh , persetan kan sume itu...hatiku membentak.
Yang penting sume nye berfunction dengan baik pada hari itu. kan, kan,. tapi yang tak berape nak best nye time Q&A. aishhhh, misunderstanding la. lastlast baru aku dapat jawab..huhuh...tapi xpe la.. Ok la,di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan Syukur Alhamdulillah. Terima kasih Allah, atas pertolongan-Mu.=)

Ok. Sekarang aku nak citer sikit pasal hari tu...

Actually, malam sebelum hari symposium tu, aku tak berape prepare sangat...Slide pon  ala kadar je. tido pon awal.and ,macam biase la kan, berazam nak bangun awal. tapi hampeh....

Symposium start jam kol 8 pagi. maknanye ketibaan semua pelajar la ...tapi aku kol 8 pagi baru aku mandi. noob kan.. ok la, kutuk je lah.Pastu pagi tu jugak la , aku dok pilih nok pakai baju mende, tudung mende...capai je baju kurung hitam putih, tudung putih. tak iron pon... pastu kol 8.30 a.m gerak la dari kolej ngan ila, k.lin and bai. Sampaisampai kat BS3, wah , agak terkejut la. kene register name and amek beg and tag name.

beg symposium FYP...hijoww

my Name
Ok. lepas register masuk la dalam BS tu. lagi terkejut.. ramai gilewww kot...siap ade gendang kat depan...lagi la gemuruh aku....dah la tak fully prepare...aiseyyyyy...then  dalm kol 8.50 a.m, Prof Nara, dean FSCIT pon bagi la speech.... sangat excited and interesting ekou tahu beliou punye speech...hilang nebes aku kejap....Ok dalam kol   9.45 dah abes... aku pon keluar la dari BS.. cari port yang ade plug...nak touch up aku punye slide la... pastu nak tambah button EXIT kat apps aku. Atas pertolongan kak yati, button EXIT aku jadi la dengan jayanye. terima kasih kak.=) . Jam 10 pagi, bermula la presentation . Kalo tak silap aku, ade 5 BS yang diguna untuk presentation...sesiape jew boleh masuk untuk tonton wayang tersebut...Sepatut semua participant  kene masuk kat manemane BS kene tengok presentation.. tapi aku still duk menapak duk kat luar...dah beberapa kali kene tegur oleh Prof Wang. just cakap, Ok, I will go then. tapi tak pegi jugak. Sori la Prof...Saye tak leh focus presentation orang len la selagi saye tak  present...berdebou... aku dengar citer kawan aku cakp, 1st project yang present pon dah gempak...lagi la aku downnnnn....


Then, baru nak prepareprepare, aku punye coursemate, kemek, nak pinjam lappy aku kejap. kate nye nak configure something...ok la, bagi je la kjp... tapi tunggutunggu, lame la jugak. Then , kebetulan ade aku nye kawan Khairi. So , aku pinjam laptop dia jap. touch up touch up, ok, dah cantik. Then , kemek pon datang antar balek laptop." laptop ko dah kong lah" ..owh ok..Aku pon sambung la charge lappy... aku pon prepare la lagi n lagi...Ok. Bile dah kol 1 petang, aku pon masuk lah dalam BS3. Aku just nak bagi support kat kawan aku Aida... dalam BS tu , just ade aku and k. may laili...  examiners aida n chairperson....ok 1.40 petang...Aida dah abes. Aku punye turn la pulakkkk... time tu , arghhhh, asal ramai sangat masuk ni, budakbudak 2nd year, lecturers , sume masuk.....nebes aku naik mendadak . gilew gilew naik...tapi aku cuba control. steady atul...

Bila chair person cakap, ok, you can start now....aku pon start la present...bla bla bla bla....lepas kene tembaktembak... akhirnye...abes...huh, lega. Aku pon rase lapor..terus pegi cari makanan kat luar BS. Kat luo tu aku rase , aishhh, nape la time Q&A tu aku tak bantai cakap bahasa melayu..tu la ko tul,, cakap g Inggeris.kan dah examiners dah misunderstanding . Tu lah, baek aku cakap BM je time Q & A tu. ..terbelitbelit lidoh speaking. amek kowwww..

Nasib baik makanan minuman disediakan sepanjang hari itu. mewah jugak la. best. Tapi bile aku nak amek nasik, lauk lauk semua dah abes. terus down.aishhh.minum air je lah...then pegi tengok kawan present kat BS lain. petang sikit baru dapat makan. 

Penutupan Symposium FYP 26 June. Semua participant dapat sijil.




No comments:

Post a Comment