Friday 2 November 2012

Kisah anjing and kucing..:)

Sambil hensothensot hingus. tak tahu la..terkejut sikit kot..tibetibe tergerak hati nak bukat FB someone ni, alihalih dah kawen.*huahuahua* bukan sebab aku syok kat die ke hape..tu lah aku cakap tak tahu...tapi ok la, aku tengok wife die memang muslimah yang bagus lah. Cantik.Sepadan:)

Ok la, aku doakan semoga kalian berkekalan ke akhir hayat.

Ini malam aku nak citer berkaitan haiwanhaiwan peliharaan aku kat rumah sewa aku nih....Yang pasti, di kawasan rumah flat aku ni ada kucing n anjing...merekamereka ini memang berkawan baik.bagai isi dengan kuku. selalu tolong menolong, bagai aur dengan tebing. erkk.bagus kan...jarang aku tgok kucing berkawan dengan anjing.n aku tak boleh bayangkan kalo anjing n kuucing tu..teeeeetttttt....dapat seekor anak...teeettt...erk..adeke? adeke? ke aku je berfikiran ngokngek..hoho.

Berbalik kepada cerita, aku tinggal di flat paling atas. Tingkat ompat.Selalunye kalo aku nek tangga or turun tangga , confirm, mesti terserempak dengan kucing-kucing peliharaan. Duk kat tangga sambil mengiou ngiou..tanda gembira nampak aku nih. kucing tu ingat aku ade bawak hadiah kat die kot...tapi aku cume hadiahkan senyuman je ..kadangkadang kalo ade keropok lekor yag lebih aku bagi lah 1 kat beliou tu..Tiap-tiap hari aku panjat naek turun tangga tapi yang pasti berat badan aku still tak berganjak. kenape lemaklemak ni macam segan silu jer nak keluar. aishhhhh...hatiku merungut bile aku ukur berat badan.stay 69.9...kenape tak 70. *toink*. Pastu aku akan salahkan penimbang. Penimbang pon tunduk menikus.hah????

Duludulu, mase aku duk semenanjung kan.* ekelleh dak atul, bajet skarang engkou duk over sea la tuh.*.ok.nevermind..manemane je lah..selain duk kat Sarawak sekarang ni....kalo aku nampak anjing mesti aku lari lintang pukang...tak pun mesti sanggup pilih jalan yang jauh dari bertembung dengan anjing....yang pasti di mane aku nampak anjing, jalan tu memang aku tak akan lalu....tapi kalo nek kerete ke bas ke...aku lalu je lah....aku cakap kalo berjalan kaki....erhhh....:)))

Tapi bila dah start duk Unimas ni, aku rase macam dapat geng je ngan anjing...kekadang tu , g jalan ke kuliah pon , anjing lalu kat tepi ikot same same pegi...kadang kadang ikot kat belakang...tapi takdelah sampai tersentuh bagai...anjing ni pon macam paham je aku n dia bukan muhrim..tak boleh sentuh..haram namenye itu...:). Tipu la kalo aku cakap, takde perasaan gerun bile tgok anjing besou lalu kat tepi sambil jelirjelir lidah...tapi aku ingat pesan kawan aku...jangan lari atau buat muke takut..buat selamber je, cool je....dalam hati, jangan la ko terkam aku....Kat Sarawak ni memang banyak anjing...kat mane kou pergi kat situ memang ade anjing... jarang la tempat yang tak de anjing...tapi xde la, dalam shopping complex pon ade anjing...itu melampouuuuuu, kayo bonar anjing bershopping...hehehe...maksud aku kat jalanan lahhhh ehh...

Kat unimas ade anjing...then, sampai rumah sewa aku pun ade anjing..Al-kisah, jiran sebelah umah aku non-muslim..aku rase diorang baru beli kot anjing tu...sebab sebelum ni memang tak de.Tapi aku tak tau la kalo yg sodare mare diorg punye...sebab baru sekali aku tgok anjing tu kat umah diorang...Nak dijadikan cerita, pada suatu malam ,tuan nye tu, lepaskan anjing die kat luar umah...Aku memang kunci gerey n pintu lah... lagsung tak bukak.Tibe tiba dah tengahtengah malam...aku dengar bunyi sumthing kat luar..memang terkejut aku bile tengok kat celah bawah pintu, kaki anjing tu nak masuk umah aku..sambil menyalaknyalak...time tu , aisyah datang umah aku...kiteorang risou sebenarnye sebab seliparselipar kiteorang banyak kat luar...nak bukak memang tak lah...tak pasalpasal anjing tu masuk dalam umah aku..memang jadi haiwan peliharaan...hoho...sape la nak tangkap...

Kiteorang biarkan dulu...lamelame dah senyap..kiteorang intai la kat pintu..bukak pintu slowslow, tengok ade ke tak...yang pasti memang ade...aku tengok seekor anjing hitam yang cute dan kecik...agak agak umor setaun kot...tengah caricari makanan...tuan umah sebelah pulak, dah tutup lampu n pintu rumah die...aku heran lah,, apsal tak bawak masuk anjing die nih..kesian pulak, lapar...last last aku n aisyah  bagi anjing tu makan bebola ikan..kiteorang lemparjauh sikit...pastu die makan..adelah dalam 3 bijik..tak mo bagi banyakbanyak..kan sakit perot abeh terabor depan umah aku... aisyah pon buat air milo peng..bagi dekat anjing tu..anjing tu minum dengan hausnya...terus tersedak..*eh,eh, air milo tu tak lah...tipu jek..hehe..kiteorg just bagi makan je.. hehe..then, aku  pon tutup lah pintu...And, pada malam tu hujan turun ngan lebat nye...memang sejukkk gilewww...anjing tu duk menyalak lemah dekat depan pintu kiteorang...kalo ikutkan rase hati, macam nak bawak masuk je anjing tu,,,tapi apekan daya...kalou la awak tu boleh dipegang,dah lame saye bawak awak masuk..huhu...ermmmm...aku tak mampu nak buat ape ape pon...takkan nak bawak masuk ,selimutkan...aishhh..tapi memang kesian lah...kiteorang memang marah jugak lah kat tuan die kat sebelah tu...Sampai  pagi kot anjing tu menyalak kesejukan..kuang ajaq betoi la tuan die ni..langsung tak kesian kat anjing die...Dalam kol 8 pagi keesokkan nye, tengok , anjing tu dah tak der....Fuhhh, lege...tapi aiseymennn, die tinggalkan mutiarenye dekat depan umah aku...
Then , macam mane ni nak buat...pastu dalam kol 11 lebeh, aku bukak pintu,,,tengok dah tak der,, tuan die dah amek kot...hohoh.


Yang pasti kite kene berbuat baek dengan haiwan:))
banyak pulak simpulan bahase dalam karangan aku pagi ni..hehe

Ok.maoouu tido suda.
Slamat pagi. Assalamualaikum.....zzzzzz

No comments:

Post a Comment