Thursday 25 October 2012

Aidil adha ke-4 di Sarawak..:)

Bismillahirahmanirrahim.

Alhamdulillah, hari ini, aku masih berpeluang menyambut aidul adha di Sarawak terchinta. cuma tempat je berbeza sikit. Bukan dalam Unimas lah. Rumah sewa bebbb. erm. tu je bezanya. hehe. budakbudak housemate aku sumenye dah pulang ke dese...tinggal aku bertemankan lappy di rumah ni...aiks atul, berani ke hangpa duk sorang kat umah??...aku xnak cakap besar lah...yg pasti malam malam aku bace al-quran kuatkuat..Yg lain aku xmoh pikir...tettttt.

Ok. petang tadi ,aku baru abis buat taaruf arab depan ustaz . Neves kot.. dahla ustaz ni ensem, kacak, bergaye...neves aku pon nek lg lah...alah, kire mcm korean look lah...:)))kehkehkeh.. Alhamdulillah lagi sekali. aku dapat 8/10. Waloupun tak full mark, aku rase dah cukup ok memandangkan diri ini cukup naif dalam bahasa Arab.Ye lah , aku ni mane ade basic belajar bahase Arab...bahasa jepun, korea, dengan french tu ade lah.....hewhewhew..tu tipu je..bahase ibunda je aku fasih...yg lain tu aku blaja kat tv-tv jek.naif tak????. .Alhamdulillah yang ketiga kali, sebab hari ni jugak aku dapat tahu assignment group untuk subjek Cognitive Science aku dapat full mark n dijadikan role model. Tq geng ,khairi, moch and kuan ~!!!!dan terima kasih kat lecturer kiteorang...Dr Norazila. Dr memang best la...:)))))dan tak lupe kat translator grammar aku siti aisyah..hehe

Tamatnye taaruf aku petang tadi, maka bermulalah cuti midsem aku. dan esok, 26 October 20012 adalah raya haji. Selamat hari raya aidul adha ye semue....memandangkan aku duk diluar unimas..so, aku bercadang esok hari dalam kol 7 pagi, aku n aisyah n farah nk solat raya sesame di masjid kampung kami...nak g jalan kaki je.. baru rase nikmat ork....insyaAllah..pastu aku ingt nak masak mee goreng special pagi esok...menjamu diri sendiri n kengkawan yang senasib..(ek eleh dak atul, macam lah best engkou masak ye)..Weh ,korang ,best ape..bolehlah ditelan jugak aku masak ni..hewhewhew..InsyaAllah, pade sebelah petang plak, aku n kengkawan akan beraye dirumah kawan kiteorng ..As dah messagemessage dah petang tadi ajak datang esok lepas solat jumaat..rezki jangan ditolak ding kan..( ding tu bermaksud sayang dalam bahasa Sarawak)..see, betapa sayang nye aku kat korang...kuangkuang kuang....Lagi,plan kiteorang ..minggu depan, aku plan nak pegi ke Sibu..jejalan..nek bas je pon....kawan aku kate pegi balik dalam RM70...ok la tu...merantau tempat orang...alangalang duk Sarawak ni...aku nak gak rase pergi Miri, Mukah, Sibu ni....adventure sikit...bak kate aisyah...heheheh
(Tapi, ingatlah, sume itu hanye plan..jadi xjadi belakang kire) ok:))

Ok lah, korang yang dah sampai kat kampung tu mesti sibuk duk masak rendang ketupat kan....aku pulak kat sini kuar merempit ngan k.wawa...gi giant..saje jejalan...beli 4 barang je ... tp berator panjang giler kot...tak padan dengan barang..tapi xpelah, boleh bakar kalori sikit ..hewhewhew...Lpas tu kiteorang singgah mecdiii airport kejap...lepaklepak, cuci mate, sambilsambil tu amek mood balek raye ahhhh....ramai kot budakbudak balek raye tadi...huuuuu...aku sempat kirim salam kat kl je kat sorang mamat ni....tapi hati je kirim salam...lidah kelu je...hewhewhhew...paham??? xpe, abaikan...tgok je lah gmbr ni haa..---->>>



cek wawa posing manjewwww...auuuu

cek atul

pic belakang kene amek....tau.

kat mecdii ni lah saye melepak...



Ok lah...tu je....Salam aidil adha semua...:)))

No comments:

Post a Comment