Sunday 21 October 2012

Rumah sewa aku yang cute..:)

Di mana ada kemahuan, di situ ade jalan..Di mana bumi di pijak , disitu lah ko duduk.

Sekarang aku tinggal kat rumah sewa baaiiii...Dah la duk Sarawak...duk rumah sewa lagi wehhh...sebelum ni,4 tahun aku duduk kolej Sakura,dalam Unimas...sekarang aku dah duduk rumah sewa, luar Unimas...rumah flat, alaala apartment mewah gitu..hewhewhew *gelak tutup mulut*...tapi aiseyyyy, lately ni, aish, ade problem air lah...tapi, no hal, aku tetap menjalani hidup seperti biase..kais pagi makan pagi, kais petang makan kepsi..huahuahua*best tak hidup aku?*...ye lah, simpan air dlm baldi.., mandi ala ala  mandi lah...sume botol aku sumbat air...sebagai bekalan mase hadapan...huahuahua...haram jaddah ape ntoh aku taip aku pon rase macam harem...hehe..

Kadangkadang aku terpikir,elok jugok duk luar ni, sem las2 ni, ..dapat lah merase hidup berdikari sikit, pagipagi bangun, basuh baju,masak kalo rajin..tapi memang rajin pon, tak boleh dinafikan..hewhewhew *senyum tersipusipu malu* , pastu siapsiap, untuk pi kolas kol 10 pagi...tapi naek bas dari depo kol 9.30 pagi...jauh perjalanan ke depo menghasilkan manik manik yang bisa mennyihatkan tubuh badan..agak agak lewat, akan menghasilkan pengaliran darah yang baik...ye lah, takut kene tinggal bas...berlarilari lah sambil tengoktengok jam kat handphone...jam tangan yg aku pakai hanyalah sebagai hiasan semata mata...bateri dah lame kong...dari sehari ke sehari nak pi tukor batteri jam, tak pergi pergi...bz la wehhhh...huahuahua...Kadangkadang aku nek bas kol 9...Yang kol 9 tu, bas tunggu depan umah flat je...tapi selalunye mmg ppenuh...nak nek tu memang kene bertarik tolak...tapi aku main tolak je...sori ye kengkawan...:) Itu je aku mampu kalo nak nek bas depan umah flat...

Yang pasti aku masih menaip sambil menunggu jarum jam benti jam 11 pm. Aku nak start study la weh. esok kan exam midterm.kenelah study.Sempat ke  dak atul weh nak study 5 chapter ?? sempat tp sempot sikit la kot....*sight*

Ye lah, duk umah sewa ni aku rase macam nak jadi suri rumah full time... ape idok nye, dapur ade, peti ais ade, tv ade, internet ade, kabinet ade...Erm dah le depan flat aku ni ade kire macam pasar la...manyak maa, sayursayur segar, ikanikan kering di jual...so, hati aku tak dapat menolak untuk jadi suri umah maaaa...lalalalala...erk....erm.kire cukup lah kalo angpa nok jadi suri rumah tu cume tak dop suami je..hewhew *gatai nooo*...erm. satu lagi, cume mesin basuh je tak de...kalo ade, makin membulat lah aku yang ternyata sedia bulat duk umah sewa ni....huahauhaua....sume barangbarang tu tu kk.yati yang provide...macehmaceh...erm...aish, tetibe windoo pulak same cek kk..:) Sekarang ni , aku duk menaip depan tv sambil ditemani bunyi kipas ...amat merdu...

biasenye kalo malammalam cek kk ade, aku gosipgosip dengan cek kk je depan tv...dari citer dalam kampung sampai oversea..citer mak temah sakit perot lah, abang johan sembelit lah lah,citer kereta eksiden  langgar semut lah...sampai ultraman kene buli dengan cicakman...seee, betapa hebatnye nye kmiorang berceriter....kan, kan.....:))))...tapi sekarang citer dalam phone je ...erm.. insyaAllah nextsem kite sambung berceriter lagi eh...InsyaAllah.

Ok lah, lecture note dr tadi kenyitkenyit mate kat aku ni.. ok. Assalamualaikum.
-@@-
chiowwwww.jap. nak senyum :))))))))))


No comments:

Post a Comment