Monday 4 June 2012

Oh helmet..

Haa.
 Petang tadi aku baru balek beli helmet. Beli yang second hand punye. Second hand pon , abes RM 30 jugak.. campur duit minyak motor RM 2..haa, aku beli helmet ni ngan kawan aku ye... Ady. nasib baek beliou ade kawan yg nak jual. Kalo takde , RM 100 jugak melayang. helmet full head campur ade cermin. ok la RM30 pon. nampak baru lagi. warna merah.


OK. apa kes ko atul weh beli helmet???? Ko nak beli motor ke? ye la ko kan amek intersession....


begini ceritanya.


Pada suatu malam yang hening.. burung burung pon sudah kembali ke sarang masingmasing, sambil bawak cacingcacing untuk anakanak ...OK. itu mukaddimah cerita.hehe


ok la. Malam tu , aku stay kat bilik ila,...eh bukan malam tu... dari petang sampai malam kot aku stay kat bilik dier...kononkonon nak buat FYP... tapi malam tu, tibatiba je...charger lappy aku buat hal...dah tak leh masuk dah power dier...Then, aku call la k.yati, tanye beliou guna tak lappy beliou... Kalou tak guna aku nak pinjam charger beliou. Then, ok, beliou tak guna. So, aku nak pinjam la.... tp aku ingat nak pegi keesokannya... tapi rase rugi la plak sebab malam tu aku xdapat buat ape ape... Al maklum la... FYP dah nak kene antar, final exam dah dekat sangatsangat.. so, aku call lah...seseorang yang buat sewa motor...Actually, petang tu aku dah kuar ngan ila dengan menggunakan motor beliou... hahaha


Callcall, ila yang cakap..


Ila: hello, saye yang tadi sewa...
Sewa moto: owh, saye ingat lagi ,kenapa?
I: Saya nak sewa moto kol 9.30 malam ni dapat tak? kalo boleh nak 1 jam je. emergency case.
Sm: Tapi minimum 2 jam. Ok la, kalo 1 jam , rm 4 la. ok.
I: ok


Then, dalam kol 9.35 tu kiteorang dah dapat moto... terus pegi rumah sewa k.yati... amek charger.. then lepak sekejap la..lepas tu nk balek... tapi blum cukup 1 jam lagi... eh, ade fun fair..benti sekejap lah...tapi sekejap je lah.. aku, park moto dekat area bank islam..tak sampai 10 minit pon ...kiteorang datang balek ... tengok 1 helmet dah tak der.. padahal bukan aku letak helmet kat atas bakul moto...  aku sangkut dekat bawah tempat duduk motor tu... .aku punye seluar track pon kene kebas.. padahal bukan seluar track aku baru beli..seluar track sajesaje aku bawak, sebab ingat balek nanti malas balek bilek aku...nak terus pegi bilik ilah...tapi nasib baek aku bawak charger lappy kak yati...kalo tak.... compem diambil jugak...time tu agak panik la...n aku tahu, pencuri helmet dengan seluar aku sedang tengok kami...ramai kot kat situ...Kiteorang redah je balek tak pakai helmet...ila xpakai helmet, aku pakai..Kenape la ko pencuri tak amek 2-2 helmet..kenapelah amek satu je....hoho..mentangmentang helmet yang 1 tu tak cantik sangat kan....


Then, kiteorang ni glabah la, nak cakap ape kat owner motor ni....agak takut la...walopun owner moto ni baik...tapi biase la....Sampai je kat park bunga raye, aku pon mesej la dh sampai... dalam 5 minit tu, owner moto sampai...


Awakkkkk, aku cakap..
owner tu terus cakap, kenapa, awak jatuh ke...die risou kamiorang ke moto dier..itu aku tak pasti... Tapi mestilah risoukan moto dier kan..=) itu pun tak pasti ke?? lalalala...Then, kamiorang citer la dari m sampai z... aku tak der la citer dari a.... hahaha.. kamiorang cakap la, kamiorang bayar...
then owner yang baik hati tu pon cakap... erm, tak pe la, kalo you nak bayar, saye kesian la...sebab helmet tu dlu dier cakap die beli dalam RM 78... itu dulu la... tapi aku tak pasti la betul ke tidak... tapi aku rase betul sebab helmet yang kene curi tu nampak mewah sikit la...
pastu dier suh je aku beli yang second hand...tak kisah la harge bape...asalkan ade full head dengan ade cermin kat depan....Siap dia cakap , takpelah, kamu balek dulu, setel kan kamu punye FYP dulu... ouchiii...lepas cakap maaf berbagai, kiteorang beransur ansur mahu blah....


Ok. lepas tu, kamiorang pon balek la jalan kaki dari kolej bunga raye ke kolej sakura sambil cerita perasaan masing masing time tu... hewhewhew..


*1st time kot kene rompak macam ni. tapi aku bersyukur , xjadi ape ape kat kiteorang. ni la salah satu dugaan nak buat FYP*



2 comments: