Tuesday 27 March 2012

saya rasa tenang bila...

Alhamdulillah....
Terima kasih Allah S.W.T =)..for everything..everything..everything..=) segala nikmat, rahmat-Mu.. Alhamdulillah ..


Beberapa minit lagi, lab FYP ni dah nk tutup... dh nk dekat jam 9 p.m. 10 minute lagi...ye p.m. malam. Aku ngan budak Aisyah ni je stay lagi...dah makin sunyi... kami stay dari pagi kot.. tapi sepanjang kat lab ni aku bukan nye study sgt pon...tengok facebook, tgok gosip2, news, pastu turun pegi makn kat pavillion ... sebelum pegi makan, last skali aku bukok morpheus...tgok2, kalo2 lecturer ade inform kelas cancel ke..( aishhh, camne lah nak dapat best student ko dak atul)..erkk.... pastu g surou, pastu toilet...pastu duk kat lab balek seperti biase..cycle..kalo rajin bacelah sikit notes2, buat  1 scene untuk FYP, ..tadaaa=)...tu aku lah, tapi aku tak tahulah aisyah ni wat ape, study lettew..=) duk jauh2...nak privacy org cakap...hahaa


Ouchiiii...camne eh nak cakap...erm, sem ni, walaupon berat subjek aku, thats mean, nak bangunkan application FYP aku ni , ditambah pulak ngn  5 subjek, iaitu 4 subjek core n 1 subjek pelengkap ..wahhh...berat weh.. FYP tu bukan je nak kene bangun kan, tapi siap ngn report, ber"testing" bagai...erm,agak sukar disini.... tapi kan , saya rasa sangat tenang tau.. tak tahu lah...nak kate FYP aku dh siap, of course la enggak dong... tapi kire dh jalan la sedikt..sedikit..
maybe, sebab lecturer kmiorang memahami kot.. yang kiteorg ni buat FYP, so, beliou-beliou tidaklah beri asgment yang berat-berat sangat... setakat ini lah...tadaaa


erm,duk kat lab ni pon tenang je..rase cam duduk kat korea n macam musim winter je...sejuk. cume tak de ais kepal a.k.a salji jak ... n tak ade bae yong jong heheheh...mengarut lah ekou ni dak atul~!! kan mak dah marah..


Ok, sebenarnya saya rasa tenang bila..----->
*wake up early
*make time for Quran
*Pray five times a day
*always smiles=)))
*start everything with Bismillah
*Zikir
*call family..cakap ngn mak, walopun sekejap..=)


We will be calm..InsyaAllah=)..


n  ni pun penting---> tenang lepas buang air kecik or besar..ork..=) ni arwah ayah tercinta aku teka mase aku kecik2 dulu ..every moment aku ingat tau..


aku harap, ketenangan ini akan memberi aku kekuatan dan ketabahan serta dipermudah segala urusan oleh-Nya..


*cume pagi tadi aku glabah sikit, sbb name aku kene panggil jawab soalan lecturer...terkial2 aku..jawab je lah..haha..
tp mmg aku cepat glabah pon exp time present .hoho.




kesengalan duk kat lab with k.wawa...2-2 orang pakai tudung ala ustazah, lipat atas n rapatkan anak telekung=)

No comments:

Post a Comment